10 July 2010

Mis siis ikka, treenimatu nagu ma see aasta olen olnud, otsustasime me ikkagi 03. juulil kodu-ukse enda järel kinni tõmmata ja jalga lasta. Plaan ju pikalt, eelmisest suvest, paigas olnud, et tuleb minna ja pisut sugulasi tuulutada :)

Hommik nagu ikka mina unine ja külmakartlik aga valmis suurteks tegudeks

Asjad pakitud, käru ühendatud, kiivrid maanteesõiduks peas...teele. Ees ootas ligi 400 kilomeetrit teed, sealhulgas üsna palju Lõuna-Eesti kuplilist maastikku.
Ilm näitas kuuma palet, juba mõni kilomeeter kodust eemal olin aru saanud, et pika riietuse valik oli vale. Oluline on see, et pikka dressi maha saab võtta alati. Parem olgu mida võtta, kui et puudu tuleb :)
Plaan õhtuks jõuda Pangodi järve äärde telkimisplatsile. Esimene pikem puhkus oli Tabiveres Saadjärve rannas.
Sealt edasi Tartu suunas.

Ja vot see pilt siin on nüüd see, mille najal saab raudselt öelda, et autoga reisides jäävad ilusad asjad tihti märkamata.
Tartu uuselamu-rajoonide kergliiklustee algusesse on tehtud maanteetruubi avast meeldiv kärestikuline kaskaad, Puhta vee ja lummava vulinaga. Autoteele see ei paista. Jalgrattur kuuleb ja näeb seda ja tal on aega kinni pidada ja nautida.

Tartu lõunakeskuses ootas mind meeldiv üllatus, sain omale puuvillase sarongi, millega oli mõnus Pangodi rannas ringi eputada :P Muide Pangodi järve ääres on väga lahedaid puuskulptuure.

Teise päeva lõpp oli planeeritud Harglasse jõudmisega, aga kuna päike praadis suht halastamatult ja tõusud olid selle võrra palju raskemad...jäi selle päeva sihtkohaks Nursi.
Samas teele jäi hulgi imeilusid vaateid, ränki tõuse ja muud huvitavat. Näiteks luigepere Võhandu jõel.

Kolmandal päeval oli esimene pikem peatus Mõniste heakorrastatud pargis. Nojah ja mis ma siis teie arvates puhkehetkel tegin - õige vastus: kudusin ninast alustatud põlvikut.
Õhtuks jõudsime mustikametsadega ümbritsetud maapealsesse paradiisi, kus veetsime neljanda päeva ja ka tüki viiendat. Eestimaast kui sellisest olime lahti öelnud, vähemalt teatas mu telefon "Tere tulemast Lätti! Helistamine siin maksab hulgi." - oligi hea, ei helistanudki. Muide paradiis ise siiski on Eestimaal, aga telefonilevi seal Läti oma :) Õhtutee oli kohalikust värskest naistepunast ... mmm

Viies päev viis meid 2 vihma vahel Valka

Ööbisime seal ja uue (ehk kuuenda) päeva hommikul keerasime rattaninad kodu poole ja hakkasime mägesid vallutama.
Rõngus tabas meid "orkaan", mis meie varustust korralikult tuustis ja leotada üritas. Hähh, me vanad kalad, meid nii lihtsalt ei püüa, Varustus oli juba hommikul korralikult kilesse pakitud. Kannatada ei saanud suurt ükski asi. Peale meie soovi jõuda Vehendisse. Kuna vihm pesi jäägitult õli me rataste liikuvosadelt jätkasime otsekursil Tartusse. Elva külje all pugesime magama juba tuttavasse Waide motelli (mõnus koht, kus kaks telkijat saab saja krooni eest kasutada telkimisplatsi, sooja veega dušši, WC-d ja muidki mugavusi - mõnus!). Hommikul Tartusse rattateenindusse õlitust saama ja kodu poole. Taas kord tõuse-langusi. Ratturite eest hoiatavaid silte nägime tee peal üsna mitmes kohas :) Tore teada, et hoolitakse.

Kokku 416 km

1. Äge matk oli teil! Müts maha

2. Piiri ääres elades või liikudes tuleb mobiil käsitsi seadistada oma võrku, siis saad ka Lätis Eesti võrku kasutada, see ulatub päris kaugele! Piiriäärse asuka nipid :))

3. Teada seegi, aga sel kohal pole Eestis Tele2 levi, mitte karvavõrdki, samas pakub Läti operaatorisiseseid kõnesid tasuta Tele2 võrgus ka seal, kallis on väljapoole võrku helistamine :D